2018. május 4., péntek

Ballagásra torta


A napokban zajlanak a középiskolai ballagások,így nekem is akadt dolgom.
Mi is hivatalosak voltunk egyre,így én ezzel a tortával kedveskedtem a vén diáknak :))

Hozzávalók a piskótához:

10 L-es tojás
10 evőkanál ( 300 gr) kristálycukor
10 evőkanál ( 300 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
30*35 cm formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt függőlegesen 4 felé majd vízszintesen 2 felé vágtam. Így 8 db piskótát kaptam.

Epres krém:

500 gr Mascarpone
100 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
2 csomag Dr Oetker zselatin fix
400 gr összeturmixolt eper

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)
Megtöltöttem a 4 piskóta lapot,a tetejére nem kell.
Vajkrémmel kenjük a tetejét és az oldalát.
HŰTJÜK.


Kakaós krém:

250 gr Mascarpone
50 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker zselatin fix
30 gr keserű kakaópor

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel és a kakaóporral.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Megtöltöttem a 4 piskóta lapot.A tetejére nem kell krém.
Vajkrémmel kenjük a tetejét és az oldalát.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

300 gr teavaj
300 gr porcukor
Habosra keverni. Ez elég a két tortára.

Fondant:

Kiskuktától ismét.

1 ek Lucullus étkezési zselatin
6 ek víz
1 ek margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
2 ek méz
porcukor szitálva, amennyit felvesz (nekem kb 800 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

Szükség lesz még ételfestékre.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése