2017. október 6., péntek

Kakaós csiga


Élesztőmentes,tejmentes és gluténmentes kakaós csigát készítettem :) nagyon régen sütöttem már kakaós csigát :)
Orgran lisztet használtam, mert ahhoz nem kell élesztő mégis megkel. Én azért használtam pizza port, mert nem volt itthon kenyérliszt,de mivel nem tartalmaz olyan összetevőt ami miatt ne lehetne belőle édes tésztát készíteni,így ezért próbáltam ezzel. A sikeres bejgli tésztám receptjét használtam hozzá.

Hozzávalók:

280 gr Orgran pizzapor de Orgran kenyérporral is jó (innen:egészségmarket)
50 gr cukor

1 db M-es tojás (50 gr volt)
60 gr puha Liga
120 gr meleg (nem forró) víz

A lényeg ,hogy a tojás,a vaj és a tej együtt 230 gr legyen.Először a tojást és a vajat tettem egy mérőpohárba és mivel ezek együtt 110 gr-ok voltak így már csak 120 gr meleg vízzel kellett kipótolni, hogy meglegyen a 230 gr összesen.

A liszthez tettem a cukrot majd elkevertem és hozzáöntöttem a vizes-vajas-tojásos cuccot.Hagytam a tálban kelni,kb 15 perc alatt sokat nőtt (képen).
Majd rizslisztezett szilikonlapra borítottam és kinyújtottam kb fél cm vastagra.Lágy a tészta így jól meg kell rizslisztezni a szilikon lapot.
Megkentem olvasztott Ligával.Megszórtam keserű kakaópor és kristálycukor keverékkel.Ez egyéni ki mennyit tesz bele,nekem kb 3 evőkanál kakaó és 3 evőkanál cukor volt.Hosszabb oldalánál fogva felcsavartam.Cérnával vágtam el ,mert azzal nagyon szépen egyenletesen lehet.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
180 fokon kb 40 percet sült alsó felső sütésen,de 30 perc után meglocsoltam olvasztott Liga és cukor keverékkel.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése