2017. augusztus 17., csütörtök

Sonkás pizzás csiga Orgran lisztből


Hmmm...hát nem csigának indult ez a tészta,hanem perecet szerettem volna csinálni,glutén-,tej-, és élesztőmentesen. De annyira lágy volt a tészta, hogy nem tudtam rudakat sodorni a perechez (mint utóbb rájöttem,egyel több tojást tettem bele). Na de akkor kezdjünk a tésztával valamit alapon,csigát készítettem.

Hozzávalók:

400 gr Orgran kenyérliszt (innen:egészségmarket)
150 gr meleg víz
125 gr liga
2 M-es tojás
5 gr himalája só (innen:egészségmarket)

Élesztő nem kell a tésztába, mert így is meg fog kelni,de nagyon hamar :))

A lisztet és a sót összekevertem,majd hozzáadtam a többi hozzávalót és robotgép dagasztószárával kikevertem.
Konyharuhával letakartam a tálat és hagytam kelni,de 8 perc elteltével már hatalmasra nőtt a tészta.
Rizslisztezett szilikon lapra tettem és kinyújtottam kb 0,5-1 cm vastagra,megkentem pizzakrémmel és 100 gr kockára vágott sonkát szórtam rá.
Rövidebb oldalánál fogva feltekertem és kb 2 cm vastagra vágtam a tésztát cérnával.Csak így lehetett mivel nagyon lágy volt. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és előmelegített sütőbe alsó-felső sütésen 180 fokon 28 percet sütöttem,sütési idő eltérő lehet.
Sütés közben jól elterült a tészta :( kisebb tepsibe téve,közelebb egymáshoz jobb lett volna,de nem tudhattam.Tudom a szép nem ilyen :)) Viszont nagyon finom lett és puha.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése