2017. augusztus 5., szombat

Gyros pitában Szafi CH csökkentett lisztből


Rengeteg féle lisztből csináltam már pitát,de egyik sem lett ennyire zsebes mint a Szafi reform CH csökkentett lisztből :)) Brutál :) a kb 1 cm vastag tésztából lett kb 10 cm magas :) Jól meg lehetett tömni minden jóval :)
Szafi free hajdinás lisztből és világos lisztből is készítettem már pitát.
Ebből a lisztből sütöm mostanában a zsömléket,nem kell keleszteni ,mert ÉLESZTŐMENTES és hamar kész van.
A recept ugyanaz mint a zsömlénél csak nem 3 felé vettem a tésztát hanem kettő,így nagyobbra tudtam nyújtani.
Dupla adagot készítettem,tehát 4 db-ot.
Recept Szafitól,de leírom.

Pita hozzávalók 4 db-hoz:

200 gr meleg víz
2 db M-es tojás
30 gr kókuszzsír
20 gr frissen facsart citromlé (bevallom most üveges boltit tettem bele,simán jó ez is)
3 gr Himalája só
200 gr Szafi reform gluténmentes csökkentett CH tartalmú paleo kenyér és péksütemény lisztkeverék

A liszt kivételével egy tálba teszünk minden hozzávalót,majd jól elkeverjük.Ezután mehet bele a liszt és gyors mozdulatokkal kanállal összekeverjük,ekkor még híg,majd robotgép dagasztó spirállal jól kikeverjük,kb 5 percig,ekkor már jó gyúrhatóvá válik a tészta. 10 percet pihentetjük,aztán lisztezett felületen jól átgyúrjuk,4 felé vesszük és kb 14 cm-es körré nyújtjuk. Kókuszolajjal kenjük a tetejét vékonyan.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és előmelegített 200 fokos sütőben alsó felső sütésen 30 perce sütjük.Nekem a képen látható,hogy mennyire felfújódott.

Sült csirkemell:

Most nem gyros fűszerkeveréket használtam hanem 1 kg csirkemell filét bepácoltam Lucullus BBQ klasszikus amerikai pácba és míg sült a pita addig a husi pácolódott.Majd 200 fokos előmelegített sütőbe sütöttem 30 percet alsó felső sütésen hőlégkeveréssel.Amikor a husi kész lett addigra a pita is kihűlt (melegen nem jó megvágni mert nyirkos ,ragadós a belseje).

Szeleteltem össze lila hagymát,paradicsomot és uborkát.
Volt itthon készen vásárolható mosott salátakeverék.

Megtöltöttem a pitát salátával,paradicsommal,hagymával,uborkával, Hellmann's chilis szósszal és hússal.
400 gr lett a súlya :)))















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése