2017. július 5., szerda

Sajtos pufi,sajtfánk


Eeeezzzz valami brutál finom lett :)
Egy főzős csopiban láttam meg ezt a receptet,mely eredetileg innen van. Kicsit módosítottam rajta.
De hogy ez mennyire finom...:) illata és íze mint egy sajtos pogácsa,de...pihe puha :) és lukacsos belsejű :) Sokan kóstolák és mindenkinek nagyon ízlett.Most Orgran kenyérlisztet használtam.
Ez lényegében egy égetett tészta,mint a képviselőfánk,vagy a profiterol,de ebbe még van sajt is.
A eredeti receptben golyókat kell formázni,na nekem ahhoz lágy volt a tészta és inkább habzsákba tettem és úgy formáztam.

Hozzávalók:

2,5 dl tej
5 gr himalája só (Innen:egészségmarket)
3 egész M-es tojás
160 gr Orgran kenyérliszt (innen:egészségmarket)
80 gr teavaj (margarin és kókuszzsír is jó)
200 gr reszelt trappista sajt

A tejet a sóval felforraljuk,majd a vajat beletéve addig kevergetjük míg a vaj el nem olvad.Ezután a lisztet is beletesszük és addig keverjük gyors mozdulatokkal,míg a tészta el nem válik az edény falától.Ez nem sok idő.2-3 perc.Vigyázni kell le ne égjen.Majd a tűzről levéve a tojásokat egyesével belekeverjük a tésztába.Hűlni hagyjuk.Majd a reszelt sajtot is hozzákeverjük a hideg masszához. A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
A masszát habzsákba tettem és a diónál nagyobb halmokat nyomtam a sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól távol.
200 fokon 10 percig majd 180 fokon ismét 10 percig sütöttem.A sütő ajtót nem szabad kinyitni.
Nekem ez a 20 perc elég volt,de ez sütőfüggő lehet.A színén láttam,hogy már jó.
Én nem kentem tojással a tetejét,felesleges mert így is szép színe lett,és lágy is volt a tészta ahhoz ,hogy kenegessem.
Próbáljátok ki,megéri :)











25 megjegyzés:

  1. Ezt az Organ nevű lisztet nem ismerem. Lehetne valami mással helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsanna, igen lehet más gm lisztet használni :)

      Törlés
    2. Kedves Zsuzsanna, igen lehet más gm lisztet használni :)

      Törlés
  2. Hálásan köszönöm az ötletet és így a mindennapokban nem lesz olyan egyhangú a sütésem !Nagyon jól néz ki !

    VálaszTörlés
  3. Szia, lehet tejet helyettesíteni, vmilyen növényi tejjel? Mandula, rizs... Köszi előre is, Olgi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Szia. Én úgy gondolom hogy simán lehet. De a sajtot hogy akarod helyettesíteni akkor. A Violife növényi sajt szerintem nem jó bele.

      Törlés
    3. Szia. Én úgy gondolom hogy simán lehet. De a sajtot hogy akarod helyettesíteni akkor. A Violife növényi sajt szerintem nem jó bele.

      Törlés
  4. Szia Betti! Ma Schar B-ből megsütöttem a sajtos pufikat. A recept ezzel a liszttel is tökéletesen működik, az eredmény tényleg mennyei:-)! Nagyon köszönöm a receptet:-)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata:) köszönöm a visszajelzést. Örülök, hogy neked is sikerült és ízlik. Szép napot :)

      Törlés
  5. Great. I like this. Thank you so much for your tips

    VálaszTörlés
  6. Fantastic!!! A fireplace in a master bath, what a luxury.

    VálaszTörlés
  7. Defiantly it's a spicy cake and there is now doubt . I have eaten this type cake before .

    VálaszTörlés
  8. Sajnos a sütőm a régi fajta, nem üveges az ajtaja. De megpróbálom,hátha sikerül.

    VálaszTörlés
  9. Simply wish to say the frankness in your article is surprising.Thanks for sharing.

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  11. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 03ba256821c58e583ed2fc9cdf3de271
    sms onay
    website kurma
    website kurma

    VálaszTörlés
  12. Thank you for your explanation, very good content. 5adfe0766f6cd9640db4aed167df18c5
    altın dedektörü

    VálaszTörlés