2017. május 6., szombat

Zöldségeskert torta


Kolléganőm nyugdíjas búcsúztatójára készítettem meglepi tortát,mivel szeret kertészkedni így adott volt az ötlet :))
A torta glutén-, és laktózmentes.
Sok sok képet megnéztem a Google-ba,Pinteresten.Több helyről szedtem az ötleteket.
A "zöldségeket" és a "földet" már több mint egy héttel hamarabb elkészítettem,mert az eláll. A piskótát 2 napja (csütörtökön) sütöttem meg. A krémet,a díszítést,töltést és minden mást tegnap (pénteken) csináltam meg.Ma már csak át kell adni az ünnepeltnek :)
A torta elég nagy így 3 piskótát kellett sütni,nem akartam vacakolni az elvágással ,mert úgyse sikerül egyformára.
3*5 tojásból sütöttem 3 piskótát.

Hozzávalók a piskótához:(1 adag)

5 M-es tojás
5 evőkanál ( 100 gr) kristálycukor
5 evőkanál ( 125 gr) rizsliszt szitálva

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
26*37 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe tettem (ez a méret a tepsi aljának a mérete,a teteje nagyobb,de nem oda kerül a tészta :) ) és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!
Ezt 3x csináltam meg.

Krém:

1250 gr laktózmentes Mascarpone (Lidlből)
500 gr porcukor
100 gr keserű kakaópor
1 L laktózmentes habtejszín
5 csomag Dr Oetker habfixáló

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral és a kakaóporral majd hozzákevertem a felvert tejszínt.Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)

Valamennyit vettem ki a krémből,mert ez lesz a torta tetején,de ez nem kell hogy sok legyen mert ez csak azért kell hogy a "föld"megtapadjon rajta.
A maradék krémet ketté vettem és megtöltöttem a piskótákat.A tetejére meg rákentem a félretett krémet,de nem kentem ki a piskóta széléig a krémet.

Keksz (ebből lett a "föld"):

200 gr Nutri free mix per dolci süteményliszt (Innen:egészségmarket)
50 gr kakaópor
1 vanília cukor
125 gr Liga margarin (tejmentes)
60 gr porcukor
1 M-es tojás

Összegyúrjuk,ha szükséges fél órára hűtőbe tesszük. Kinyújtjuk 0,5 cm vastagra,én eleve rizslisztezett sütőpapíron szoktam és így együtt húzom bele a tepsibe.
180 fokon kb 15 percig sütjük alsó felső sütésen.
Miután kihűlt összemorzsoltam kézzel.A torta tetején lévő krémre szórtam.
Ennek a keksznek a fele kell csak a tortához,a maradékból lehet csinálni pl pohárkrémet (én azt csináltam).

Fondant:

Kiskuktától ismét.

1 ek Lucullus étkezési zselatin
6 ek víz
1 ek margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
2 ek méz
porcukor szitálva, amennyit felvesz (nekem kb 900 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt most több mint egy héttel hamarabb csináltam meg,mert a "zöldségeket" el kellett készíteni.

Szükség lesz még ételfestékre.

Vettem le darabokat a fehér fondantból és színeztem őket. Tudtam hogy miket fogok formázni így kellett narancssárga a répához és a tökhöz,kellett zöld a karfiolhoz,borsóhoz,a répa szárához stb..,barna is a tökhöz,sárga a kukoricához,virágokhoz,pillangóhoz,és rózsaszín is a virághoz.
Lehetett volna még más zöldséget,gyümölcsöt csinálni,de nekem elég volt bőven ennyi :))))

A fehér fondantból lett a kerítés,karfiol,virágok.

Vajkrém a torta kenéséhez a kerítés alá és a fűnek:

300 gr laktózmentes teavaj
300 gr porcukor
Habosra keverni.
Megkentem a torta oldalát,mert erre ragad majd rá a kerítés,a maradékba tettem zöld ételfestéket és az lett a fű,amit habzsákba tettem és megcsináltam az ágyásokat :))
Ezután elhelyeztem a kertben a zöldségeket,virágokat.A virágokat és a pillangót csak a legvégén csináltam meg a maradék fondantból.Amilyen színből volt maradék azokból.Ezt fölösleges az elején elkészíteni,mert hamar megvan.

Keksz a földhöz:
 Zöldségek hamarabb elkészítve,és a kerítés azért hogy száradjon.A kerítés direkt nem egyforma.












Ételfestékek

2 megjegyzés:

  1. szia!
    Csodaszép torta! Mekkora az alapanyagok költsége?

    Köszönöm, Bernadett

    VálaszTörlés