2017. május 25., csütörtök

Szülinapi jégkorong torta


Egyik ismerősöm megkért, hogy készítsek szülinapi tortát a párjának. Na igen ám,de jégkorong drukker az illető méghozzá a miskolci Jegesmedvék hokicsapatnak szurkol és mindenképp fekete és citromsárga torta legyen,az ötlet hogy milyen az rám volt bízva.Uppsszz...nesze neked Betti, gondoltam magamban:) hát full hülye vagyok a jégkoronghoz. Ez történt kb 1 hónappal ezelőtt.Na én vadul kerestem képeket eme bizonyos csapatról,rengeteg képet megnéztem,hogy milyen az ütő,milyen a korong stb...a végeredmény pedig látható :)) A csapat logóját akartam először,de azt nagyon nehéz lett volna megcsinálni.
A tortát csak azért készítettem gluténmentesen,mert én nem használok itthon búzalisztet,egyébként az ünnepelt nem lisztérzékeny.
Visszajelzés alapján ízlett a torta mindenkinek :)

Hozzávalók 1 adag piskóta tésztához:(Beától)

4 L-es tojás
4 evőkanál ( 80 gr) kristálycukor
4 evőkanál ( 80 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)
1 evőkanál étkezési keményítő (15 gr) (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztben elkevert keményítős elegyet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
26*21 cm-es tepsibe tettem melyet sütőpapírral béleltem ki. Előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!
Ezt 3 szor csináltam meg,tehát 3 piskótát sütöttem.

Krém:

500 gr Mascarpone
200 gr porcukor
50 gr keserű kakaópor
4 dl habtejszín (nem Hulala,én nem szeretem a növényi tejszínt)
2 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker zselatin fix

A mascarponet a porcukorral a zselatin fixxel és a kakaóval habosra keverni.A habtejszínt a habfixálóval keményre felverni és a mascarpones krémhez keverni óvatosan.Itt a robotgép legalacsonyabb fokozatával kevertem kb 1 percig,ne nagyon törjön a hab.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
Habosra keverni.

Fondant:

Kiskuktától ismét.

1,5 ek Lucullus étkezési zselatin
9 ek víz
1,5 ek margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
3 ek méz
porcukor szitálva, amennyit felvesz (nekem kb 1100 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

Szükség lesz még ételfestékre.
Mivel fekete fondantot nehéz csinálni,sok festék kell hozzá így én mivel elhasználtam az összes fekete festékemet így tettem hozzá gyógyszertári aktív szenet,apróra törtem és rászitáltam a színezni kívánt mennyiségű fehér fondantra majd jól meggyurmáztam.

A piskótát és megtöltjük a krémmel.A tetejére és az oldalára a vajkrém megy.Hűtjük mert akkor lehet a fondantot rátenni.
Ezután tetszőlegesen díszítjük :)











 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése