2017. május 13., szombat

Epres mascarpones torta


Egyik ismerősöm gluténérzékeny lánya szülinapjára készítettem ezt a tortát.
A jól bevált krémet használtam hozzá.Mostanában a mascarpone szerelmese lettem :))
Most egy kicsit módosítottam a piskóta tésztáján,Beánál láttam hogy ő tesz bele keményítőt is.
Én most két piskótát sütöttem,egy 4 tojásost és egy 2 tojásost.

Hozzávalók a piskótához:

4 L-es tojás
4 evőkanál ( 80 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 60 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)
1 evőkanál étkezési keményítő (15 gr) (innen:egészségmarket)
1 evőkanál keserű kakaópor (15 gr)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a liszt,kakaó,keményítő elegyet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
25 cm-es tortaformába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!

Azután csináltam 2 tojásból is egy piskótát. (Mint a fentit csak mindennek a felét vettem)

Ha kihűlt a nagyobb piskóta azt kétfelé vágtam.Csinálhattam volna több tojásból is piskótát de azt tuti nem tudtam volna szépen 3 felé vágni.Itt most az volt a cél hogy 3 egyforma piskótalapot kapjak.Lehet 3x2 tojásból is készíteni a lapokat.

Krém:

500 gr Mascarpone (Lidlből)
200 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker zselatin fix
250 gr összeturmixolt eper

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)

Valamennyit vettem ki a krémből,mert ez lesz a torta oldalán.
A maradék krémet ketté vettem és megtöltöttem a piskótákat. Az oldalát is megkentem,hűtőbe tettem.

Csokimáz:

125 gr 70 %-os étcsokit olvasztottam meg 1 evőkanál kókuszzsírral mikróban.

250 gr epret megmostam,papír törlővel megtörölgettem,hogy ne legyen vizes és a csokiba mártogattam őket félig.Félre tettem őket egy sütőpapírra.
A torta tetejére csurgattam a csokit,figyelve,hogy az oldalán szépen lefolyjon a csoki,tetején is elsimítottam,majd rápakoltam az epreket.
Hűtőbe tettem ismét.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése