2017. május 17., szerda

Békebeli sós teasütemény


Valami sósat akartam sütni,és valami újat amit eddig nem,de csak rizsliszttel és Orgran gluténpótlóval kenyérliszt vagy más lisztkeverék helyett.Rátaláltam erre a receptre a Nosalty-n.
Rizslisztet süteményhez nem igazán használok,csak piskótához mert ahhoz nagyon jó és háztartási kekszhez is részben.
Nagyon finom omlós lett.
Laktózmentes is.

Hozzávalók:

300 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
75 gr Orgran gluténpótló (innen:egészségmarket)
100 gr lakózmentes habtejszín
200 gr laktózmentes vaj
2 db L-es tojássárgája
10 gr só (nem kell egy evőkanál mint az eredeti receptben mert akkor sós lesz)

Tetejére:

1 egész tojás (kenni)
reszelt sajt
magkeverék
mák

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk.
Rizslisztezett szilikon lapon nyújtjuk kb 1,5 cm vastagra, tetszés szerinti kockákra vágjuk, én vonalzót használtam és a vonalzó szélessége volt a kocka mérete.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,megkentem a tetejét tojással megszórtam magokkal,sajttal,mákkal és előmelegített sütőbe sütöttem 20 percet alsó felső sütésen 200 fokon.
30 db sütit kaptam,melynek együttes tömege 637 gr :) 21-22 gr-osak voltak a sütik egyenként.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése