2017. április 23., vasárnap

Epres mascarpones pohárkrém


Kakaós kekszet sütöttem ma amit össze kellett morzsolni (tortához lesz),de maradt meg belőle így készült pohárkrém is. A keksz a háztartási keksz recept szerint készült.

Hozzávalók:

200 gr Nutri free mix per dolci süteményliszt (Innen:egészségmarket)
50 gr kakaópor
1 vanília cukor
125 gr Liga margarin (tejmentes)
60 gr porcukor
1 M-es tojás

Összegyúrjuk,ha szükséges fél órára hűtőbe tesszük. Kinyújtjuk 0,5 cm vastagra,én eleve rizslisztezett sütőpapíron szoktam és így együtt húzom bele a tepsibe.
180 fokon kb 15 percig sütjük alsó felső sütésen.
Miután kihűlt összemorzsoltam kézzel.
Ennek az adag keksznek csak kb a fele kell ehhez a pohárkrémhez.
4-5 pohár lesz belőle,attól függ mekkorák a poharak.

Krém:

250 gr Mascarpone
50 gr porcukor
2 dl tejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló

A tejszínt felvertem a habfixálóval.
A mascarponét kikevertem a porcukorral majd óvatosan hozzákevertem a tejszínhabot.

250 gr eper + cukor vagy édesítő,botmixerrel pürésítve.

Összeállítás:

A pohár aljára kekszmorzsa rá a krém majd arra ez eper,ezután megint morzsa és megint krém.A tetejét lehet díszíteni morzsával vagy eperrel.Természetesen több réteget is lehet csinálni,ha magasabb a pohár.
Azonnal fogyasztható :)

 Nyersen...
 Sülve...








A tetejét ezzel az orosz típusú vagy más néven russian icing piping cake decoration mintázóval díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése