2017. március 17., péntek

Töltött gomba hercegnő burgonyával


Többször készítem ezt az ételt.Most csak azért teszem külön blogbejegyzésbe,mert hercegnő burgonyát készítettem hozzá és az még nincs a blogon.
Régebbi bejegyzés a gombáról itt.

Hozzávalók a gombához:

12 db nagyobb csiperke gomba
250 gr túró
1 tojás
Só, bors, pirospaprika, fokhagyma granulátum
Bacon vagy sonka
Reszelt sajt

A gombákat megtisztítottam kiszedtem a tönköt és jól megmostam.Sütőpapírozott tepsibe tettem.
A túróhoz adtam a fűszereket és a tojást,majd töltöttem a gombákat.Ezután sonkát tettem rá (nem volt itthon bacon) és reszelt sajt ment rá. Sütöttem 180 fokon.kb fél óra alsó felső sütésen hőlégkeveréssel.

Hozzávalók a hercegnő burgonyához:

kb 1 kg tisztított burgonya
100 gr vaj
2 tojás sárgája
kevés fehér bors (elvileg szerecsendió kellene bele de én nem szeretem)

A burgonyát sós vízbe megfőztem,majd krumplinyomóval összenyomtam de még botmixerrel rásegítettem azért,hogy ne legyen darabos amikor nyomom ki a habzsákból.Tettem hozzá vajat és a két tojás sárgáját valamint a borsot.Ha nem elég sós akkor azt is lehet tenni hozzá.
Habzsákba töltöttem és sütőpapírozott tepsibe nyomtam halmokat majd 220 fokos sütőbe tettem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 10 percre,de ez sütőtől függ.
Nagyon finom,kívül ropogós,belül lágy a burgonya :)










 

2 megjegyzés: