2017. március 22., szerda

Kakaós csiga Szafi free expressz lisztből


A héten tette nyilvánossá Szafi ennek a csigának a receptjét mely szója-,tej-, tojás-, glutén-,élesztőmentes, és mivel képen olyan gusztának nézett ki és volt is itthon hozzá nekem minden hozzávaló,így el is készítettem,nem sok időt vesz igénybe mivel keleszteni sem kell.És tényleg olyan finom mint ahogy az a képen is látszik,rengeteg töltelékkel ami érdekes de nem folyik ki sülés közben :)
Eredeti recept Szafinál. Itt található tápanyag táblázat is :)
Azért leírom hogy készítettem:

Tészta:

150 gr Szafi free expressz lisztkeverék (innen:egészségmarket)
70 gr szafi free poreritrit
Csipet himalája só (innen:egészségmarket)
10 gr bio reszelt citromhéj
10 gr frissen facsart citromlé (nekem nem volt almaecet)
140 gr meleg víz
+5 gr liszt a gyúráshoz

Töltelék:

35 gr zsírszegény kakaópor
50 gr Szafi poreritrit
60 gr víz
Kikeverni csomómentesre

Kenni:

Híg baracklekvár,ha nem híg vízzel lehet hígítani.

A tészta hozzávalókat összegyúrjuk,először híg de majd be fog sűrűsödni.5 percig állni hagyjuk.
Liszttel szórt szilikon lapon kb 32*25 cm-es téglalappá nyújtottam (Szafi nem adott meg méretet,így én ilyenre nyújtottam),megkentem a töltelékkel és felcsavartam,igaz a rövidebb végénél kellett volna de véletlen én a hosszabb végén csavartam fel így kisebb csigák lettek,de több.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,megkentem lekvárral,160 fokra előmelegített sütőbe tettem és 23 percig sütöttem alsó felső sütésen.Majd kivettem lekentem olajjal és vissza tettem 2 percre.
Nagyon finom puha csigák készültek.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése