2017. március 9., csütörtök

Bagett Glutenix csicseris kenyérporból


Kaptam kipróbálásra Glutenix csicseriborsós kenyérport a Hunorganic Kft.-től,melyet köszönök nekik :) Első körön bagettet próbáltam belőle készíteni.Nem a zacskón lévő utasítást követtem,mert én tettem bele chia magot és útifűmaghéjat is valamint olajat.Nem ismerem a lisztet ezért nem tudtam,hogy sülés közben terülni fog e vagy emelkedni,így inkább formába tettem és csak 1 db-ot tettem forma nélkül a tepsibe,hogy lássam miként viselkedik. Én mint kiderült sütés után,kell neki a forma mert a forma nélküli kicsit lapos lett,bár aki így szereti az ne használjon formát :)
Mivel nekem nincs bagett sütőm így házi készítésű formába tettem,melyet úgy készítek hogy a kéztörlő gurigát ketté vágom hosszában,befedem alufóliával nehogy kigyulladjon a sütőben,majd teszek bele egy darab sütőpapírt és ebbe teszem a nyers tésztát.Képen majd mutatom.

Így készítettem:

Hozzávalók:

250 gr Glutenix csicseriborsós kenyérpor
10 gr chia mag (innen:egészségmarket)
15 gr útifűmaghéj (innen:egészségmarket)
1/2 csomag szárított élesztő vagy 12 gr friss
5 gr só
5 gr cukor
20 gr kókuszolaj (innen:egészségmarket)
260 gr kéz meleg víz

A száraz hozzávalókat összekeverem egy keverőtálba,majd hozzáadom a vizet és az olajat. Robotgép dagasztó szárával kikeverem. 5 db bagettet formázok a vizes kezembe (száraz kézben ragad a tészta) és a formába teszem. 50 fokos sütőbe kelesztettem 30 percig,majd kivettem a tepsit, közbe a hőfokot felemeltem 180 fokra alsó-felső sütésen,addig megkentem a bagetteket ketchupos olajjal (olajba kevés ketchupot teszek,összekeverem). Azért ezzel kentem,hogy a magok rajta maradjanak,de tojás fehérjével is lehet kenni.Ízén nem érezni majd a ketchupot. Magokkal szórtam. Kenés után egyből tettem vissza a sütőbe,nem vártam meg míg felmelegszik 180 fokra.Ekkor 30 percre állítottam az órát. Elég is volt ez az idő neki.
Nagyon finom bagetteket kaptam :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése