2017. február 16., csütörtök

Egyszerű túrógombóc


Ennél egyszerűbb túrógombóc nem is hiszem,hogy létezik és tuti bolondbiztos :)) nem kell főzni,így nem fő szét.
A minap láttam meg Marikánál :) mely egyébként Rozitól származik ami megtalálható a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok facebook csopiban (csak az látja aki csoporttag).
Dupla adagot készítettem mint Marika,viszont nekem több dara kellett,mert lágy volt 200 ml-el.

Hozzávalók:

250 ml kukoricadara (én most a Lidlben vettem)
1 citrom reszelt héja
1 vanília cukor
4 evőkanál kristálycukor
500 ml víz
500 gr túró
pici só

Forgatáshoz:

Zsemlemorzsa (Innen:egészségmarket)
1 evőkanál kókuszolaj (Innen:egészségmarket)
1 evőkanál porcukor

A vizet felforraljuk majd óvatosan kevergetve,hogy ne csomósodjon, beleszórjuk a darát.Hamar be fog sűrűsödni.Kb 5 percig főzzük,majd félretesszük és hozzákeverjük a többi hozzávalót kivéve a túrót.Lefedjük kb 5 percre.Ezután a túrót is hozzákeverjük és jól eldolgozzuk,majd ismét lefedjük.Mikor langyos akkor vizes kézzel gombócokat formázunk.
A zsemlemorzsát olajon megpirítjuk majd hozzákeverjük a porcukrot.
Pirított zsemlemorzsába forgatjuk a gombócokat és édes tejföllel meglocsolva tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése