2017. január 12., csütörtök

Sajtos kréker,TUC keksz 4 hozzávalóból


A napokban már elkészítettem ezt a kekszet (nem ilyen formával) de most lisztet váltottam,Mester család házi kenyérlisztet használtam. A sütiliszttel is jó volt,azzal omlósabb volt a tészta,ezzel a házi kenyérliszttel sokkal sokkal jobb,kemény (nem fogtörős :)) ) roppanós lett a tészta.Ilyen sokat számít,hogy milyen liszttel dolgozunk.
Eredeti recept itt.

Hozzávalók:

125 gr hideg teavaj (most Rama margarint használtam)
125 gr Mester család házi kenyérliszt (innen:egészségmarket)
125 gr reszelt trappista sajt
1 db M-es tojás sárgája
Ha valakinek nem elég sós a tészta a sajttól akkor azt is lehet tenni bele.

A hozzávalókat összegyúrjuk,hűtőben pihentetjük fél-1 órát. Attól függ mennyire lágy. Most nem volt olyan lágy a tészta mint a sütiliszttel.Rizslisztezett szilikon lapon kinyújtottam kb 3-5 mm vastagra és formákat szaggattam belőle,sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
180 fokon alsó felső sütésen 12-15 percet sütöttem,vigyázni kell meg ne égjen,mert keserű lesz a sajt miatt.Sütőfüggő tehát akár hamarabb is készen lehet,mint az eredeti receptben,vagy később :)
Ebből az adagból a képeken látható tepsivel lett és az a 4 db TUC valamint a B betűs keksz.












2 megjegyzés:

  1. Nagyon Köszönöm a receptet! Zárható dobozban vajon hány napig áll? (Ajándékba adnám, de nem biztos,hogy lesz időm közvetlenül előtte sütni.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pár napig tuti eláll,szerintem két hétig is akár,hűtőben,zárt dobozban. De annyira finom,hogy vigyázni kell vele :D

      Törlés