2016. november 13., vasárnap

Bejgli (tej és tojásmentes is)


Búzásan sem egyszerű feladat bejglit készíteni,hát még gluténmentesen...de most sikerült végre.Régebben sütöttem már (itt),de az nem is bejgli volt,hanem inkább kalács.A napokban is volt egy próbálkozásom ,de az nem sikerült. Most a pita receptemet vettem alapul,mert az mindenre jó :))

TEJ-,TOJÁS-,ÉS GLUTÉNMENTES VERZIÓ LENTEBB!!!

Tésztához (2 rúdhoz):

250 gr Nutrifree mix per pane liszt (innen:egészségmarket)
1/2 cs szárított vagy 12 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
40 gr cukor

1 db M-es tojás (55 gr volt)
55 gr puha vaj
120 gr meleg (nem forró) tej

A lényeg ,hogy a tojás,a vaj és a tej együtt 230 gr legyen.Először a tojást és a vajat tettem egy mérőpohárba és mivel ezek együtt 110 gr-ok voltak így már csak 120 gr meleg tejjel kellett kipótolni, hogy meglegyen a 230 gr összesen (a pita tésztában ennyi az össz folyadék,olaj és víz).

A liszthez tettem a cukrot,és az élesztőt,elkevertem és hozzáöntöttem a tejes-vajas-tojásos cuccot. Dagasztottam.Hagytam a tálban kelni letakarva,nekem ez most 1,5 óra volt,mert más dolgom volt addig.
Majd rizslisztezett szilikonlapra borítottam és kétfelé vettem.Kinyújtottam vékonyra,nagyjából 24 cm hosszú téglalap alakra.
Az egyiket dió,a másikat mák töltelékkel kentem meg.Kihűlt legyen mindkét töltelék.Két rövidebb oldalát behajtottam,majd a szélesebb oldalánál fogva felcsavartam.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.Egész tojással kentem,fogpiszkálóval szúrtam meg és 180 fokos sütőben alsó-felső sütésen 25 percet sült.Én nem tettem hideg helyre,nem kenegettem külön sárgájával majd fehérjével és nem is pihentettem töltés után hanem egyből ment a sütőbe :)
Mivel jó sok mazsolát tettem a töltelékbe így nehezen tudtam szeletelni,mert mindig mazsolába akadtam :))

Diótöltelék (Horváth Ilona szakácskönyvből) 1 rúdhoz:

100 gr darált dió
30 gr zsemlemorzsa
1 dl tej
60 gr cukor
50 gr mazsola
1/2 citrom reszelt héja

A tejet a cukorral felforrósítjuk és belekeverjük a többi hozzávalót.Hűtjük.

Máktöltelék (Horváth Ilona szakácskönyvből) 1 rúdhoz:

100 gr darált mák
15 gr rizsdara (innen:egészségmarket)
1 dl tej
60 gr cukor
50 gr mazsola
1/2 citrom reszelt héja

A tejet a cukorral felforrósítjuk és belekeverjük a többi hozzávalót.Hűtjük.





















Új sütés 2016.12.18 két mákos rúd.Mazsola helyett kandírozott narancshéjjal :)





TEJ-,TOJÁS-,ÉS GLUTÉNMENTES!!! 

UPDATE!!!
Ma (2017.11.22) elkészítettem a tej-,tojás-,és gluténmentes verziót :) nagyon örülök neki mert nagyon jól sikerült :)

Tésztához (2 rúdhoz):

250 gr Nutrifree mix per pane liszt (innen:egészségmarket)
1/2 cs szárított vagy 12 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
45 gr cukor

60 kókuszzsír (innen:egészségmarket)
170 gr meleg (nem forró) víz
Az elkészítés ugyanaz mint fentebb.
A máktöltelékbe is vizet tettem a tej helyett.
A rudak tetejét vízzel hígított sárgabarack lekvárral kentem meg,hogy szép színe legyen (ezt Szafitól tanultam) :)
Nagyon nagyon finom lett :) semmi különbség a tejes és tojásos verzióhoz képest :)
Mindkét rúd mákos lett, így 2 adag máktöltelék készült,200 gr mákból.
Mazsola helyett kandírozott narancshéjat tettem bele.











29 megjegyzés:

  1. Szia! A máktöltelékben a rizsdara helyettesíthető valamivel? :-) köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépek a bejglijeid, remélem nekem is sikerül. Ez az első karácsonyom, hogy tudom, gluténérzékeny vagyok...a bejglit viszont ki nem hagynám :-)

      Törlés
    2. Köszönöm :) ha van kukoricadara az is jó vagy zsemlemorzsa is :) remélem sikerül.

      Törlés
  2. Szia, a zsemlemorzsa mivel helyettesíthető? Illetve milyen GM zsemlemorzsát használsz? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Szerintem ki is lehet hagyni. Nem nagy mennyiség. Tegyél helyette diót. Most cornito zsemlemorzsa van itthon de van sokféle. Legutóbb mester család volt itthon.

      Törlés
  3. Szia! Nagyon jó beiglit sikerült sütni a recept alapján. Dupla mennyiséget vettünk alapul, így 2 nagy rúd lett belőle, egy mákos és egy diós, amelyek még a 3. napon is teljesen ehetőek voltak. :) Nagyon könnyű volt dolgozni a tésztával és gyönyörűen megsült!:) Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia:) köszönöm a visszajelzést és örülök,hogy nektek is ízlik :) Boldog új évet kívánok:)

      Törlés
    2. Szia:) köszönöm a visszajelzést és örülök,hogy nektek is ízlik :) Boldog új évet kívánok:)

      Törlés
  4. Szia Betti!
    Vajon Schär Farina liszttel is működne a recept?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Én azzal nem merném. Szerintem szét esne. Inkább schar B :)

      Törlés
    2. És a mennyiség ugyanaz schar b-vel?

      Törlés
    3. Igen nagyjából egyforma a két liszt nedvszivo képessége.

      Törlés
  5. Kedves Betti! A kókuszzsírt mivel lehetne kicserélni? Kisvárosban nehéz beszerezni. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármilyen vaj vagy margarin jó. Ha nem kell hogy tejmentes legyen akkor vaj vagy margarin. De a liga is jó. Az tejmentes is.

      Törlés
  6. SZIA ÉN IS SZERETNÉM EZT A CSODÁS BEJGLIT MEGSÜTNI DE ÚJ A SÜTŐM BOSCH ÉS NEM TUDOM MELYIK RÁCSMAGASSÁGON ÉRDEMES SÜTNI HA MEGKÖZELÍTŐLEG. TUDNÁL SEGÍTENI TE MINT TAPASZTALT ?NAGYON KÖSZÖNÖM. SZÉPEN!NIKI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Niki, én középen sütök nagyjából mindent☺

      Törlés
    2. MEGSÜTÖTTEM ÉS ISTENI LETT HÁLÁS KÖSZÖNET ÉRTE!SZERINTED NATURBIT ALFA MIX LISZTKEVERÉKKEL IS MŰKÖDNE?KÖSZÖNÖM SZÉPEN!NIKI

      Törlés
    3. De joó ☺
      Alfa mix liszt szerintem több folyadékot idényel, nekem az olyan száraz lenne. De persze ki lehet próbálni☺

      Törlés
  7. Szia, csak Dolci lisztet van itthon azzal működne? Köszönöm szépen a választ.

    VálaszTörlés
  8. Szia! A tojásmentes változatban használhatok vajat a kókuszzsír helyett?

    VálaszTörlés
  9. Szia Betti ! Mix per pane kenyér.lisztbõl csináltad a beiglit ? Még egy kérdésem lenne hogy méred meg a tojas sulyát beleteszed a tejbe és együtt a tejjel ? Drága Betti elóre is kõszónóm a válaszod .Böbe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen általában Nutri free mix per pane kenyérlisztből csinálom. Mostanában változott a liszt szerintem mert több kell belőle,lágy a tészta. A tojás súlyát mérlegen mérem,beleütöm egy pohárba,vagy kis tálba.

      Törlés
  10. Szia Betti ! Mix per pane kenyér.lisztbõl csináltad a beiglit ? Még egy kérdésem lenne hogy méred meg a tojas sulyát beleteszed a tejbe és együtt a tejjel ? Drága Betti elóre is kõszónóm a válaszod .Böbe

    VálaszTörlés
  11. Szia Betti ! Mix per pane kenyér.lisztbõl csináltad a beiglit ? Még egy kérdésem lenne hogy méred meg a tojas sulyát beleteszed a tejbe és együtt a tejjel ? Drága Betti elóre is kõszónóm a válaszod .Böbe

    VálaszTörlés
  12. Cukor helyett ? Illetve ha eritrit akkor abból mennyit ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem ugyanannyi vagy kicsit több. Ha használod az eritritet akkor úgyis tudod,hogy neked milyen édesen jó.

      Törlés
  13. Tökéletes recept! Tésztával könnyű dolgozni, így hamar kész is lett. Nagyon nagy segítség volt, köszönöm Betti! Boldog Ünnepeket! üdv: Kucska Erika

    VálaszTörlés
  14. Örülök,hogy tudtam segíteni ☺️ boldog karácsonyt ☺️🎄

    VálaszTörlés