2015. augusztus 1., szombat

Mákos mascarponés sütemény



Ezt a sütit sehol nem láttam,magam találtam ki,azaz remélem :)
Volt itthon fél kg mascarpone amiből még 4 nap volt hátra a szavatossági időből,hogy ne menjen kárba ezt sütöttem belőle :) jó döntés volt...nagyon finomságos lett :)
Először úgy gondoltam ,hogy sima piskóta lesz az alja,de menet közben gondoltam áhh teszek bele mákot is,majd a következő ötlet az alma volt :) mondom ez már rossz csak nem lehet :) úgyhogy pontosan mértem közbe a hozzávalókat.

Hozzávalók a tésztához:

5 db M-es tojás
5 evőkanál cukor
5 dkg rizsliszt (itt már nem evőkanállal mértem)
10 dkg darált mák
25 dkg tisztított,reszelt alma (nagy lyukú reszelőn reszelve)
1 teáskanál sütőpor

Krém:

50 dkg mascarpone
10 dkg porcukor
4 dl habtejszín
2 csomag Dr Oetker habfixáló

Tetejére reszelt Tibi étcsoki.

A tojások fehérjét kemény habbá verjük robotgéppel,majd a cukrot is apránként hozzákeverjük még mindig robotgéppel,ezután a tojások sárgáját egyesével és még mindig nem kapcsoljuk ki a gépet :) ha ez mind megvan akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a liszttel,sütőporral elkevert mákot majd a reszelt almát. 25*35 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük és előmelegített sütőben 180 fokon kb 25 percig sütjük (sütőfüggő). Ha picit kezd barnulni a teteje akkor már jó.
A krémhez a habtejszínt a habfixálóval felverjük,a mascarponét a porcukorral kikeverjük és a kettőt elegyítjük.A kihűlt tésztára kenjük és reszelt csokit teszünk a tetejére.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése